Fjärrsupport och dator/server support

Är ni en kund till oss och har ett supportavtal kan vi hjälpa er via fjärrsupport. Med hjälp av programmet TeamViewer installerat på er dator kan vi koppla upp oss till din dator eller server och hjälpa till med felsökning, buggrättning, rådgivning och annan support.

Du hittar TeamViewer i aktivitetsfältet på din dator eller genväg på skrivbordet. Starta programmet och ge oss Ditt ID samt lösenordet så hjälper vi er. Har du inte programmet installerat på datorn följer du anvisningarna längre ner på sidan.

Kontakta oss om ni vill teckna ett supportavtal med oss som ger er möjligheten att kontakta

Webbfabriken teamviewer support

För att få vår support

Om vi ber er att hämta och installera TeamViewer gör ni det genom att klicka på länken nedan för att ladda hem programmet (TeamViewer).
https://get.teamviewer.com/webbfabriken-datorsupport

Följ installationsanvisningarna och meddela oss när du är klar.

Webbfabriken teamviewer support
Webbfabriken support till befintlig kund - Användning av Teamviewer Pilot

Teamviewer Pilot – augmented reality

Nu har vi introducerat Teamviewer Pilot i vår support. Detta innebär ett revolutionerande sätt för oss att ge er den bästa hjälpen möjligt på distans.
Med denna lösning använder vi er mobilkamera för att kommunicera med er och via något som kallas Augmented Reality.

Ni installerar enkelt en app och delar sedan ett hemligt ID med oss så kan vi koppla upp oss och du kan visa oss felen via kameran.

SNABBHJÄLP

Min dator säger att jag måste uppdatera den, behöver jag verkligen det?

Ja. För att din dator ska må så bra som möjligt och ha längst livslängd behövs det att man uppdaterar den när man ska. Detta för att både säkra upp datorn och för att hårdvaran ska må bra. En uppdatering kan innehålla bugg fix, åtgärdade säkerhetshål och mycket mycket mer. Om du väljer att inte uppdatera din dator riskerar du att enklare få virus, bli hackad och att datorn bara lever hälften så länge som den borde.

Om du inte riktigt vet vilka uppdateringar som är kritiska eller bara vill ha hjälp med detta så du kan fokusera på annat är du välkommen att kontakta oss!

Hur gör jag när skrivaren säger att ingen toner finns kvar men det faktiskt finns kvar?

När skrivaren säger att det är slut på toner och inte längre skriver ut papper fastän du ser att det ska finnas toner kvar beror detta på att kvaliteten på utskriften inte kommer bli lika bra som med full toner och därför stoppas utskrift. För att kunna skriva ut tills tonern faktiskt är slut……

Hur gör jag när skärmen låst sig?

Om skärmen låst sig kan det bero på många olika anledningar men det du kan göra är att testa stänga av skärmen, dra ut kabel och sedan sätta in den på nytt och prova starta skärmen igen, om det inte löser problemen kan det vara datorn som har låst sig.

Jag har glömt bort mitt lösenord till datorn och måste komma in, vad gör jag?

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Hur gör jag när...?

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Hur kommer jag åt information om mitt webbhotell?

Då vi inte har kundportaler på grund av säkerhetsskäl ber vi dig kontakta din kontaktperson. Om denne inte kan nås ber vi dig kontakta vår Supportavdelning.

KONTAKTA OSS

Behöver du support men är inte kund? Fyll i formuläret så hör vi av oss så fort vi kan

  • För våra kunder – kontakta er kontaktperson eller ring numret ni hittar i er avtalsinformation.

1 + 8 =

GDPR:
Vi hanterar all information ni lämnar till oss på ett säkert sätt och enligt GDPR bestämmelser. Om ni efterfrågar information eller offert tar vi bort era uppgifter om ni inte väljer att bli kund hos oss och kommer inte kontakta er. När ni är kund hos oss lagrar vi den information som behövs för att vi ska kunna skicka fakturor, kontakta er samt den information som behövs av tredje part exempelvis för att kunna registrera ett domännamn. Vill ni veta vilken information vi har sparat eller vill tas bort från våra register – där det är möjligt – skicka ett mail till oss eller använd formuläret ovan. Observera att vi inte kan ta bort information om de fakturor som ni betalt, transaktionsuppgifter, annan betalinformation eller till de tjänster informationen inte kan tas bort samt i de fall vi enligt lag inte kan ta bort informationen.

Besöksadress

Tryffelslingan 12
Lidingö, Sverige

Kundsupport

support@rikekonsult.se

Information och övriga frågor

kontakt@rikekonsult.se
08-446 00 88

Rike Konsult